Zrób audyt komunikacyjny!
Wiele firm planuje działania, czy to sprzedażowe, czy promocyjne i marketingowe, zupełnie nie zdając sobie sprawy, jakie defekty procesowe popełniają. Zanim więc zabierzemy się do planowania kolejnych przedsięwzięć, warto przeprowadzić audyt, w tym przypadku komunikacyjny. Bowiem to on dotyczy bezpośrednio klientów, a właściwie efektywności komunikacji między nimi, a naszą firmą. Dzięki audytowi otrzymamy jasny feedback czy grupa docelowa, do której dobraliśmy działania, została dobrze określona, a także czy relacje, które budujemy z klientami, są wartościowe i czy przekładają się na wsparcie sprzedaży. Więcej o audycie przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/jak-audyty-komunikacyjny-zwieksza-wartosc-firmy/.
Dbaj o wizerunek
Bez dobrego wizerunku, pozyskanie nowych klientów byłoby trudne. Warto zatem zadbać o tę kwestię. To, jaki obraz firmy uda nam się wytworzyć w oczach odbiorców, zależy od wielu czynników, m.in. filozofii, strategii, reputacji, zachowania pracowników, sposobu komunikacji z otoczeniem, etycznego podejścia do podejmowanych działań. Odczucia grup docelowych firmy są kluczowe w kwestii pozyskiwania nowych klientów, ponieważ to w dużej mierze opinie kreują zachowania konsumentów. Więcej o wizerunku przeczytasz na https://commplace.pl/blog/wizerunek-przedsiebiorstwa-czym-jest-i-jak-go-zbudowac/.
Stwórz skuteczną strategię
Wizerunek zależy również od skutecznej strategii, która nie jest już swoistym pojęciem brandingu, ale również ma za zadanie sprzedawać misję, wartości i zachowania, które promuje przedsiębiorstwo. Strategia to zaplanowane działania, skierowane do konsumentów oraz wszystkich grup docelowych. Muszą być one jednolite i nastawione na spełnianie celów strategicznych czy operacyjnych. O tym, dlaczego warto poświęcić uwagę na stworzenie skutecznej strategii przedsiębiorstwa, przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/strategia-marki-przyklady-ktore-inspiruja/.
Corporate Social Responsibility, czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
Trend społecznej odpowiedzialności biznesu rośnie w siłę. I dobrze! Jest to niesamowita wartość dla przedsiębiorstwa, a także jego otoczenia. Z pewnością angażowanie się w dobre inicjatywy jest budujące, lecz tym samym ma duży wkład w pozyskiwanie klientów. Z pewnością chętniej podejmą współpracę z marką, której działania wpływają na społeczeństwo lub środowisko aniżeli taką, która jest nastawiona wyłącznie na zysk. Działania CSR powinny być zawarte w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa, a tym samym zachowywać pełną spójność. To z kolei przełoży się na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Warto pamiętać, żeby działania CSR nie były jednorazowym incydentem – raczej powinny być to działania długofalowe. Działania CSR, w które zaangażowani są również pracownicy, to ogromna wartość dla firmy.
Ci jeszcze możesz zrobić?
To najważniejsze, lecz nie jedyne działania, których skuteczność ma bezpośredni wpływ na pozyskiwanie klientów. Na https://commplace.pl/blog/pozyskiwanie-klientow/ znajdziesz znacznie więcej sposobów na to, jak działać wielokanałowo. Poznaj analizę churn, atrybucję konwersji czy eyetracking i wiele innych narzędzi do tego, aby pozyskiwanie klientów stało się łatwiejsze.
Napisz komentarz
Komentarze