Dodatek dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła przysługuje w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest:
- kocioł na paliwo stałe zasilany peletem drzewnym lub innym rodzajem biomasy (3000 zł dodatku)
- kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy, zasilane drewnem kawałkowym (1000 zł dodatku)
- kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG (500 zł dodatku)
- kocioł olejowy (2000 zł dodatku)
Co istotne źródło to musi być wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do 11 sierpnia, albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do CEEB.
Jak i gdzie złożyć wniosek?
Wniosek o wypłatę dodatku można złożyć elektronicznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej e-PUAP. Wystarczy go wydrukować, wypełnić oraz zeskanować. Zeskanowany wniosek powinien posiadać podpis elektroniczny, co można dokonać za pomocą Profilu Zaufanego.
- Podpisany wniosek należy pobrać, a następnie przekazać za pomocą platformy ePUAP jako pismo ogólne do podmiotu publicznego (/OPSChorzow/skrytka), gdzie jako załącznik dodajemy wcześniej podpisany wniosek oraz osobno podpisujemy wysyłane pismo. Do prawidłowego złożenia wniosku wymagane są dwa podpisy elektroniczne, osobny na wypełnionym wniosku oraz drugi na piśmie ogólnym przesyłanym do tutejszego Ośrodka, w przeciwnym razie osoby będą wzywane do uzupełnienia brakującego podpisu - podpowiada chorzowski magistrat.
Wniosek można też złożyć w formie papierowej w Centrum Aktywizacji Społecznej, przy ul. Powstańców 70/3 w godzinach:
- Poniedziałek: 8:00-16:00
- Wtorek: 8:00-14:00
- Środa: 8:00-14:00
- Czwartek: 8:00-14:00
- Piątek: 8:00-13:00
Materiały, dla osób chcących ubiegać się o dodatek, w tym wniosek oraz instruktaż jego wypełnienia można znaleźć <<TUTAJ>>.
Wnioski będą przyjmowane do 30 listopada 2022 roku.
Kiedy zostanie wypłacony dodatek?
Dodatek zostanie wypłacony w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę. Przyznanie dodatku nie wymaga wydania decyzji (decyzja będzie wydawana w przypadku odmowy przyznania świadczenia, uchylenia oraz nienależnie pobranego dodatku).
Informacja o przyznaniu dodatku może być przekazywana na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej. Nieodebranie informacji o przyznaniu dodatku nie wstrzymuje wypłaty tego dodatku.
źródło: UM Chorzów, fot.:pixabay.com
Napisz komentarz
Komentarze