Zainicjowana przez firmę farmaceutyczną Sanofi kampania pn. "Prowadź się zdrowo" jest odpowiedzią na przeprowadzone w ubiegłym roku badania, z których wynika, że aż 44% mężczyzn w wieku 40-60 lat nigdy nie wykonało żadnego badania pod kątem chorób wątroby. Niestety to właśnie ta grupa najbardziej narażona jest na tzw. "niealkoholowe stłuszczenie wątroby", stąd też pomysł, aby podnieść u panów świadomość na temat tej choroby oraz podkreślić znaczenie konieczności zadbania o swoje zdrowie.
- Niealkoholowa stłuszczeniowa choroba wątroby wciąż jest mało znana w Polsce, mimo że może dotyczyć nawet 9 mln Polaków. Nieleczona może przejść w kolejne stadia, prowadząc np. do marskości wątroby lub raka wątrobowo-komórkowego. – mówi dr n. med. Jan Gietka, lekarz hepatolog, konsultujący w zakresie hepatologii w Warszawie. – Nie boli i jeśli już daje jakieś objawy, to są one nieswoiste, typowe również dla innych chorób. Właśnie dlatego w dorosłym życiu, a szczególnie po 40. roku życia, mężczyźni powinni regularnie chodzić na badania profilaktyczne wątroby. Teraz – w ramach kampanii „Prowadź się zdrowo” – zapisując się na badanie w mobilnym gabinecie, możemy sprawdzić, w jakim stanie jest nasza wątroba – podsumowuje ekspert.
Mobilne gabinety, które wyruszyły już w Polskę, niebawem zatrzymają się w Chorzowie. Dostępne one będą przez dwa dni, tj. 16 i 17 marca na Rynku oraz Stacji Kontroli Pojazdów Speed Car przy ul. Katowickiej (w tej lokalizacji tylko 16 marca), w godz. 8:00-16:00.
Badanie potrwa 10 minut i zostanie ono przeprowadzone za pomocą FibroScanu, czyli nowoczesnego urządzenia pozwalającego na wykrycie uszkodzenia wątroby na wczesnym etapie. Po jego wykonaniu pacjent otrzyma wynik, który będzie mógł następnie skonsultować ze swoim lekarzem. Warto pamiętać, aby na trzy godziny przed badaniem nie spożywać obfitych posiłków.
Na badanie można zapisać się dzwoniąc pod numer 799 364 368 (infolinia jest czynna od poniedziałku do soboty, w godz. 8:00-16:00) lub w miejscu postoju mobilnego gabinetu, jeśli będą wolne terminy.
Napisz komentarz
Komentarze