Na szczególną uwagę zasługuje również fakt, ile w tym roku wart był patronat nad alejką. Trakt spacerowy obok Hali Kapelusz został zlicytowany za 12 100 zł.
– Licytację podbiła firmę Netia, to ona w zasadzie wywindowała kwotę do uzyskanych 12 tysięcy, jednak prezes Denso było czujny, jak zawsze i nie dał się pokonać. To rekordowa kwota, nie spodziewaliśmy się takiej sumy – informuje Łukasz Respondek z Parku Śląskiego, odpowiedzialny za przeprowadzenie licytacji.
Park Śląski wystawił alejkę w serwisie aukcyjnym Allegro już po raz piąty – pierwszym zwycięzcą, który wylicytował alejkę na kwotę 1600 złotych był Browar Przystań i to jego marka widniała na tablicach opisujących nazwę alei.
Później, trzy razy z rzędu, w roku 2014, 2015 i 2016 alejka nosiła nazwę Denso Thermal Systems Polska sp. z o.o – japońskiego potentata produkującego samochodowe komponenty z siedzibą w Tychach. Podczas zeszłorocznej licytacji padł rekord – patronat nad spacerowym traktem okazał się być wart ponad 9 tysięcy złotych, co stanowiło kwotę większą niż suma zebrana łącznie podczas dwóch wcześniejszych finałów Orkiestry: 5 650 złotych w 2014 roku i 2 225 złotych w 2015 roku. Dziś Denso przebiło zeszłoroczny sukces o ponad 3 tysiące złotych.
Czy alejka, mimo wylicytowania przez tego samego nabywcę, zmieni swoją nazwę? Zdaniem Łukasza Respondka z Parku Śląskiego to możliwe.
– Nie prowadziliśmy jeszcze rozmów z prezesem Denso, Jackiem Gwoździem, co do tego, czy nazwa w jakikolwiek sposób ulegnie zmianie, ale jeśli firma zażyczy sobie nowości w nazewnictwie, do czego, jak zwycięzca licytacji ma prawo to oczywiście dostosujemy się do woli Denso - zaznacza Respondek.
Zarząd Parku zastanawiał się nad innymi formami wsparcia Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, ale finalnie postawił na klasykę. – W tym roku zastanawialiśmy się, czy nie zmienić formuły wsparcia Orkiestry, ale jak widać licytacja głównej alei Parku stała się już swoistą tradycją. Znaczenie ma tu także ekwiwalent promocyjny – podsumowuje Łukasz Respondek.
Alejka, która rokrocznie wystawiana jest na licytację znajduje się w ścisłym centrum obiektu, przy popularnej wśród odwiedzających Park Śląski „Dużej Łące", przebiega nią główny ciąg komunikacji pieszej. Jej bezpośrednimi sąsiadami są Hala Wystaw „Kapelusz", promenada im. gen. Jerzego Ziętka, budynek dyrekcji i wiele restauracji. Trakt spacerowy jest dobrze widoczny z przebiegającej nad parkiem kolejki linowej „Elka". Ścieżka ma długość ponad 400 metrów.
Za nazwę alejki może posłużyć imię i nazwisko zwycięzcy aukcji, w przypadku firm ich nazwa. Dyrekcja Parku Śląskiego zastrzegła prawo do odrzucenia zaproponowanej nazwy w razie, gdyby okazała się w jakikolwiek sposób obraźliwa, niezgodna z dobrymi obyczajami, a nawet wulgarna. Władze Parku biorą na siebie koszt oznakowania alejki.
Napisz komentarz
Komentarze