Malowidło, które powstało przy ul. Katowickiej 105, to jeden z 16 murali, które już niedługo będziemy mogli oglądać w całej Polsce, w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej pn. "MAKi". Jej organizatorami są Fundacja Empiria i Wiedza oraz Fundacja State of Poland, które to chcą pokazać, że kobiety i mężczyźni zajmują równoważne miejsce w społeczeństwie, a różnice jakie między nimi występują stanowią podstawę partnerskiej współpracy w każdym aspekcie życia.
- Nawzajem się dopełniamy. Za sukcesem każdego mężczyzny stoi kobieta i odwrotnie. Razem możemy harmonijnie rozkwitać, nie zabierając sobie wzajemnie przestrzeni na wzrost. Wystarczy jej dla każdego. W kampanii społeczno-edukacyjnej MAKi (męski a kobiecy punkt widzenia) chcemy uświadomić Polakom, że konkurencja między płciami nie jest korzystna dla nikogo. Lepiej postawić na współpracę, bo to ona tworzy prawdziwą wartość społeczną - podkreślają pomysłodawcy akcji.
Symbolem kampanii, nawiązującym bezpośrednio do jej nazwy, jest mak, który jak podkreślają inicjatorzy jest piękny i delikatny, a swoim wyglądem dobrze ilustruje naturę ludzkich relacji.
- Jest rośliną o mocnych korzeniach, których potrzebuje, aby rozkwitać. Wierzymy, że ludzie funkcjonują podobnie, a rolę naszych korzeni pełni rodzina i relacje z innymi ludźmi. Mak kiełkuje z wielu ziaren. Potrzebujemy siebie nawzajem, by rozkwitało nasze społeczeństwo. Zamiast dzielić wolimy łączyć. Razem możemy znacznie więcej! - dodają organizatorzy.
Elementem wspólnym wszystkich 16 murali, będą oczywiście maki, ale nie zabraknie też wyróżniających detali. W przypadku Chorzowa jest to widoczny na drugim planie Stadion Śląski oraz Legendia - Śląskie Wesołe Miasteczko.
Projekt zakładający powstanie tych wyjątkowych malowideł w całej Polsce ma stać się pretekstem do dyskusji na temat równości oraz budowania większej wrażliwości i uważności na siebie nawzajem.
Napisz komentarz
Komentarze