W badaniu Exit Poll uczestniczyć będzie 700 ankieterów OGB, pracujących w 300 wybranych punktach w całym kraju. Ankieterzy w ciągu dnia zbiorą od 75 do 90 tysięcy ankiet. Dzięki temu na stronie StanPolityki.pl oraz podczas relacji w internecie zostaną zaprezentowane wyniki Exit Poll w 41 okręgach wyborczych wraz z podziałem mandatów, a także wstępne wyniki wyborów do Senatu.
Po zakończeniu głosowania 500 obserwatorów OGB będzie śledzić proces liczenia głosów w komisjach, a zebrane dzięki nim informacje zostaną ogłoszone w postaci Early Late Poll, czyli cząstkowych danych z komisji.
- Jest to zdecydowanie największy projekt badawczy w naszej historii, ale jesteśmy na niego bardzo dobrze przygotowani. Będzie to pierwsze tego typu badanie w Polsce, gdzie nie tylko uzyskamy wyniki ogólnopolskie, ale także szczegółowe dane w każdym okręgu wyborczym. Zapytamy też wyborców o kluczowe kwestie, które miały wpływ na ich decyzje w dniu głosowania. Wiele osób zapomina, że wybory parlamentarne to tak naprawdę osobne 41 wyborów w okręgach, a nasze badanie opiera się właśnie na tym. Mamy nadzieję, że o godzinie 21:00 podamy dokładniejszy podział mandatów do Sejmu niż konkurencyjne badanie Exit Poll dla stacji telewizyjnych - mówi Łukasz Pawłowski, prezes Ogólnopolskiej Grupy Badawczej.
Wieczór wyborczy OGB Pro, który rozpocznie się o 20:30 w niedziele, będzie można śledzić na żywo w mediach społecznościowych (YouTube, Facebook, TikTok oraz Twitch), a wszystkie dane będą dostępne na stronie StanPolityki.pl. Relacja z wieczoru wyborczego będzie oparta o pierwsze w Polsce narzędzie typu “Magic Wall” do prezentowania wyników wyborów. Do pobrania będzie także specjalna aplikacja “OGB Pro - Story Wall” dostępna na urządzenia mobilne z systemem iOS oraz Android. Dane z badania Exit Poll OGB opublikuje także ponad sto lokalnych portali internetowych w całym kraju, dzięki współpracy zawartej w ramach “Lokalnej Sieci Wyborczej”. Wieczór Wyborczy OGB Pro będzie można śledzić także na stronach głównych tych portali.
Transmisja wieczoru wyborczego live na platformach społecznościowych będzie pierwszym tego typu projektem w Polsce na taką skalę. Duży nacisk będzie położony na platformy takie jak Tik Tok, który dla najmłodszych wyborców, jest dziś często jedynym źródłem informacji. Przy relacji w mediach społecznościowych OGB będzie wspierać agencja Big Data For Leaders.
- Życie polityczne w coraz większym stopniu rozgrywa się w internecie. Portal X wyznacza przecież rytm politycznych wydarzeń silniej niż gazety. Na Facebooku odbywa się większość dyskusji społeczności działaczy i sympatyków partii, a TikTok zaczyna zastępować telewizję jako źródło informacji w młodszych grupach wiekowych. Inicjatywa Internetowego Wieczoru Wyborczego OGB Pro jest naturalną odpowiedzią na potrzeby milionów osób, które politykę konsumują głównie w internecie - mówi Mateusz Sabat, CEO Big Data For Leaders
W projekt zaangażowani będą także studenci Uniwersytetu Warszawskiego pod opieką dr. Seweryna Dmowskiego z Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych. Pomogą oni na bieżąco analizować napływające wyniki wyborów tworząc w ten sposób pierwszy w Polsce “Decision Desk”, dzięki czemu uda się wcześniej przewidzieć ostateczny wynik wyborów do Sejmu Senatu.
- Możliwość zajrzenia za kulisy badania Exit Poll oraz uczestnictwo w organizacji wieczoru wyborczego to unikatowa okazja do zdobycia kompetencji i umiejętności, których nie zdobędzie się wyłącznie w sali wykładowej - powiedział dr Seweryn Dmowski, Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW.
Napisz komentarz
Komentarze