Kilkudziesięciu wydawców lokalnych z całej Polski zrzeszyło się w ramach Klastra Mediów Lokalnych. Grupa założycielska liczy 70 portali, ale każdego dnia przybywają nowi.
- Mamy trzy główne cele: działalność lobbingowa na rzecz małych wydawców, porozumienie reklamowe członków organizacji oraz reprezentacja lokalnych mediów na rozmaitych forach - tłumaczy prezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych (SML) Piotr Piotrowicz.
Inicjując powstanie Klastra jego założyciele podkreślają, iż chcieliby, żeby zapisało się do niego jak najwięcej lokalnych portali. Grupa założycielska to kilkudziesięciu wydawców - łącznie ponad 70 lokalnych portali. Każdego dnia do grupy dołączają się nowi członkowie - lokalni wydawcy.
- Cieszę się, że zostaliśmy zaproszeni do tego projektu i możemy go współtworzyć. W starciu z dużymi wydawcami na rynku reklamowym jesteśmy bez szans, a teraz dzięki wspólnej ofercie, która dotrze do ponad 8 milionów odbiorców jesteśmy w stanie rozmawiać z dużymi firmami, a nasze zasięgi również wzrosną - mówi Bartłomiej Czaja, redaktor naczelny TubyChorzowa.
Wolę współpracy z nowo powołanym Klastrem potwierdzili przedstawiciele Google Polska. Daniel Rząsa, szef Google News Lab - zapowiedział wsparcie bezpieczeństwa lokalnych portali poprzez udostępnienie wszystkim założycielom tzw. kluczy bezpieczeństwa oraz wykorzystanie w ich działalności ochrony gwarantowanej przez platformę Project Shield.
Napisz komentarz
Komentarze