W marcu Policja zaingurowała kolejne edycje dwóch ogólnopolskich kampanii związanych z bezpieczeństwem na drogach. Mowa tu o akcjach "Łapki na kierownicę" oraz "Na drodze – Patrz i słuchaj", które mają na celu skupienie uwagi kierowców na bezpiecznej jeździe, a nie na korzystaniu w tym czasie z nowoczesnych technologii.
Czytaj także: "Na drodze - Patrz i Słuchaj". Policja rusza z ogólnopolską akcją
Dzięki "Łapkom na kierownicę" fukncjonariusze chcą zmienić podejście kierowców do używania podczas jazdy telefonów, a co za tym idzie zminimalizować ryzyko wystąpienia wypadków, do których przyczynia się nieodpowiednie korzystanie z tego typu urządzeń.
Jak to działa?
W aplikacji Yanosik udostępniane są informacje, dotyczące konsekwencji korzystania przez kierujących podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku. Użytkownicy otrzymują materiały edukacyjne w formie quizu, a za udzielenie bezbłędnych odpowiedzi uzyskują Certyfikat Odpowiedzialnego Kierowcy.
- W ubiegłorocznej edycji akcji w rozwiązywaniu quizu wzięło udział 59 318 kierowców, z czego 42 700 „zdało” go poprawnie, a 11 256 osób udostępniło swój certyfikat w mediach społecznościowych - czytamy na stronie Komendy Miejskiej Policji.
Prowadzona przez cały marzec akcja będzie wspierana emisją spotu, na ekranach LED firmy Screen Network S.A. rozlokowanych na terenie całego kraju.
Źródło: Komenda Miejska Policji
Napisz komentarz
Komentarze