Użytkownicy regularnie bawią się np. na https://verdecasino.com/pl, a także realizują zakupy, czy oddają się przeróżnym formom rozrywki.
Dlatego marketing sektora e-commerce w ciągu ostatnich lat otrzymał szczególnie istotną rolę w kwestii pozyskiwania klientów i napędzania sprzedaży w formie elektronicznej. W niniejszym artykule przyjrzymy się, jakie metody pozyskiwania klientów są najskuteczniejsze i w jaki sposób działają. Jak się okazuje, praktycznie na każdym kroku natrafiamy na oferty marketingowe dla sektora e-commerce – niekiedy nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
Content marketing
Bardzo popularny, subtelny sposób reklamy, który wykorzystuje różne kanały dystrybucji treści, gdzie przemycane są reklamy konkretnych produktów lub treści. Content marketing to bardzo rozbudowany dział, który skupia się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które mogą być atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy. Tworzone treści mogą mieć różną formę – tekstu internetowego, bloga, infografiki, a nawet pliku wideo.
W content marketingu wykorzystuje się SEO, czyli optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. W ten sposób agencje reklamowe starają się, aby promowane produkty wyświetlały się nad innymi w wynikach wyszukiwania. Dlatego wyszukując (np. w Google) konkretny samochód, to niektóre oferty wyświetlają się nad innymi, znacząco zwiększając prawdopodobieństwo kliknięcia, a ostatecznie zakupu.
Marketing mediów społecznościowych
Jeden z filarów marketingu e-commerce, który jest stosowany przez praktycznie wszystkie duże marki. Na największych platformach (Facebook, X, Instagram, TikTok) tworzone są konta konkretnej marki lub produktu, które budują swoją pozycję i pozyskują jak największą liczbę odbiorców. Żeby to się udało, regularnie organizowane są specjalne akcje promocyjne, konkursy i wydarzenia, które zachęcają do obserwowania takich profili.
Ważne jest także, aby nawiązywać kontakt z odbiorcami. Aby to osiągnąć, należy regularnie publikować treści, odpowiadać na komentarze i reagować na wiadomości prywatne. W ten sposób można stworzyć luźną atmosferę, która zachęca do korzystania z produktów oferowanych przez daną markę. Zasada jest bardzo prosta – im więcej obserwujących, tym lepsze wyniki, dlatego każda duża firma kładzie silny nacisk na rozwój rozpoznawalności w mediach społecznościowych.
E-mail marketing
Mocno niedoceniony, ale nadal skuteczny sposób marketingu internetowego. Z pewnością każdy zauważył, że rejestrując konto na dowolnym sklepie internetowym, zachęca się lub nawet wymusza zapisanie do newslettera. Następnie taki serwis będzie regularnie wysyłał wiadomości z informacjami promocyjnymi. W ten sposób użytkownik ma pewność, że żadna interesująca oferta go nie ominie.
Minusem e-mail marketingu jest to, że wiele osób z czasem przestaje odczytywać te informacje, a ich skuteczność ogranicza się przede wszystkim do zachowania wrażenia popularności marki. Warto tutaj jednak zaznaczyć, że zaledwie niewielki odsetek użytkowników decyduje się na anulowanie subskrypcji wiadomości e-mail, co sprawia że sklep pozostaje w ciągłym „kontakcie” z potencjalnym klientem, którego w końcu może coś zainteresować i wróci do aktywnego korzystania z przedstawianej oferty.
Influencer marketing
Influencerzy mają często ogromną bazę odbiorców, którzy obserwują ich ruchy w Internecie. Jeżeli ktoś powszechnie szanowany zdecyduje się na współpracę z daną marką, to jej wiarygodność drastycznie wzrasta. Ponadto w ten sposób sklep może dotrzeć do konkretnych grup społecznych, które obserwują danego influencera. To niezwykle skuteczny model marketingowy, który wymaga dużych nakładów finansowych, ale przekłada się na praktycznie natychmiastowy rezultat.
Zareklamowane w ten sposób produkty automatycznie przyjmują na siebie część marki wypracowanej przez influencera. Doskonałym przykładem są sportowcy, cieszący się nieposzlakowaną opinią, jak Robert Lewandowski, czy Iga Świątek. Wykorzystując influencer marketing, można niemal natychmiast dotrzeć do milionów ich fanów, zapewniając sobie błyskawiczne zwiększenie rozpoznawalności na rynku.
Standardowe reklamy internetowe
Sklepy internetowe nadal chętnie korzystają ze standardowych reklam internetowych. Banery pojawiające się na pierwszym planie lub w tle praktycznie zawsze przedstawiają produkty branży e-commerce, co jedynie dowodzi skuteczności tych kampanii. Jednak na tego rodzaju rozwiązania mogą pozwolić sobie przede wszystkim najwięksi – marki, które są w stanie wykupić odpowiednią ilość przestrzeni na popularnych portalach internetowych.
W tym przypadku koszt kampanii jest bardzo wysoki w stosunku do osiąganych rezultatów. Ponadto mniejsze firmy z branży e-commerce nie mają najmniejszych szans na wykupienie głównych, najbardziej rzucających się w oczy miejsc na różnego rodzaju portalach internetowych, dlatego ta forma reklamy jest skuteczna przede wszystkim dla największych gigantów lub niewielkich przedsiębiorstw skupiających się na lokalnym podwórku, gdzie reklama zamieszczona na mniejszym portalu dotrze do wystarczającej liczby odbiorców.
Personalizacja pod kątem klienta
To kolejny bardziej subtelny, aczkolwiek niekiedy niepokojący odbiorców sposób podsuwania ofert promocyjnych branży e-commerce. Strategia polega na wdrożeniu odpowiednich mechanizmów, które pozwolą na spersonalizowanie wyświetlanych treści i reklam. Najczęściej wykorzystuje się do tego ciasteczka. To właśnie dzięki temu działaniu po wyszukiwaniu konkretnego produktu, w różnych miejscach zaczynają pojawiać się oferty sprzedaży dokładnie tego, czego się poszukiwało.
Z jednej strony użytkownicy czują się obserwowani przez algorytmy Internetu, ale z drugiej, mogą liczyć na lepiej dopasowane treści i oferty produktów, których rzeczywiście potrzebują. Reklamy mogą polecać produkty, które mogą się przydać, aby segmentować klientów w celu dostarczenia jeszcze lepszej oferty, czy stosować automatycznych wiadomości marketingowych.
Analityka internetowa
To zaawansowany system stosujący analizę zachowania klientów poszczególnych portali i monitorowania ich potrzeb oraz zainteresowań. Dzięki temu można automatycznie określać, które produkty mogą okazać się atrakcyjne i podsuwać je w formie reklamy. Bezsprzecznym liderem w tej dziedzinie jest Google Analytics, który jest wykorzystywany przez praktycznie wszystkie agencje działające w branży marketingu e-commerce.
Analityka obejmuje zaawansowane działania jak obserwowanie źródła ruchu, zachowania, konwersję oraz obliczanie statystycznych wartości zakupów i przełożenie tego na zaoferowanie adekwatnej oferty promocyjnej.
Jak widać, marketing w e-commerce dotyczy praktycznie każdego sektora funkcjonowania Internetu. Nie należy się temu dziwić – w końcu reklamy już od jakiegoś czasu działają przede wszystkim w sieci, czyli tam, gdzie ludzie spędzają coraz większą część swojego życia. Dlatego każdy podmiot sektora e-commerce zrobi co w swojej mocy, żeby wyróżnić się w tym dynamicznie zmieniającym się świecie.
Napisz komentarz
Komentarze