Linia kolejowa nr 131 to jedna z najdłuższych tego typu połączeń w Polsce, obsługiwana przez PKP PLK. Jej pełna długość wynosi 493,472 km, a swój bieg rozpoczyna w Chorzowie Batorym.
W marcu 2022 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły pracę związane z rekordowymi inwestycjami na odcinku linii od Chorzowa Batorego do Nakła Śląskiego.
Dotknęły one również nasze miasto. Część prac zakończyła się już w okolicach ul. Strzelców Bytomskich, gdzie całkowicie zmieniono przebieg drogi, która teraz prowadzi pod nowopowstały wiadukt. W tym samym miejscu powstała nowa stacja Chorzów Uniwersytet.
Roboty w Chorzowie trwają jednak jeszcze na ul. Floriańskiej, gdzie w dalszym ciągu remontowany jest wiadukt kolejowy. Docelowo pod wiaduktem mają powstać dwa pasy ruchu - po jednym w każdym kierunku.
Jak poinformowało Miasto Bytom, prace związane z inwestycją trwają również w tym mieście, gdzie roboty torowe prowadzone są na całym odcinku od granicy z Chorzowem do granicy z Radzionkowem. Trwa budowa peronów w Bytomiu Karbiu, przebudowa kilku wiaduktów oraz wykończenie hali peronowej dworca Bytom.
Na całe szczęście nie potrwa to już długo!
Ruch towarowy na tej popularnej magistrali węglowej ma zostać przywrócony na przełomie września i października. Pasażerowie zmodernizowanym połączeniem będą mogli się cieszyć w grudniu 2024 r.
Zakończenie przebudowy całego odcinka linii kolejowej nr 131 z Chorzowa Batorego do Nakła Śląskiego planowane jest w 2025 roku. Zadanie „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Nakło Śląskie” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory - Tarnowskie Góry - Karsznice - Inowrocław - Bydgoszcz - Maksymilianowo” ma kosztować 1,2 mld zł netto.
Fot. Koleje Śląskie
Napisz komentarz
Komentarze