11 stycznia pierwszy skład pociągu dla metra w Rijadzie wyjechał z zakładu grupy Alstom w Katowicach do stolicy Arabii Saudyjskiej.
- Sukces mogliśmy osiągnąć dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników biorących udział w projekcie metra dla Rijadu. Mogę dzisiaj z dumą stwierdzić, że zakład w Katowicach stał się centrum kompetencyjnym i produkcyjnym w zakresie pociągów metra dla całej grupy Alstom. Obecnie w Katowicach zatrudniamy około 1100 osób -mówi Radosław Banach, Prezes Zarządu Alstom Konstal.
7 lutego po raz pierwszy w zakładach Alstom konstal Chorzowie został zaprezentowany pociąg metra dla Rijadu.
Każdy etap produkcji pociągów, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne, jest realizowany w Katowicach. Celem tych testów jest potwierdzenie sprawności funkcjonalnej pociągu. Po pozytywnym zakończeniu wszystkich testów pierwszy skład pociągu metra dla Rijadu pomyślnie przeszedł odbiór fabryczny przeprowadzony przez klienta.
Składy pociągów Metropolis dla projektu metra w Rijadzie składają się z dwóch wagonów, a ich długość wynosi 36 metry. W każdym pociągu znajdują się trzy klasy: pierwsza klasa oraz klasy dla rodzin i dla pojedynczych osób. Pociągi nie wymagają obecności maszynistów, a ich wszystkie osie są napędowe, dzięki czemu mogą pokonywać odcinki o nachyleniu do 6%.
Tu mówi się także głośno o pociągach, które zapewnią pasażerom wysoki poziom komfortu, a co za tym idzie ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowane systemy informacji pasażerskiej.
Rynek metra będzie dalej rosnąc przez kolejne lata w wyniku intensywnej urbanizacji. Według szacunków podanych w badaniu UNIFE z 2016 roku o stanie rynku światowego średnia roczna wartość potencjalnego rynku pociągów metra wyniesie w okresie 2019-2021 7 miliardów euro. Oznacza to 4,5% wzrost w porównaniu do okresu 2013-2015, kiedy to wartość wynosiła 5,4 miliarda euro. Wzrost ten napędzają rynki wschodzące, a także rynki dojrzałe.
Źródło: mat. pras.
Napisz komentarz
Komentarze