Rzut historyczny
W roku 1933 Adolf Hitler nakazał Ferdinandowi Porsche zaprojektowanie pojazdu o nazwie Volkswagen (z niem. „samochód dla ludu”). Samochód miał przewozić dwójkę dorosłych plus trójkę dzieci z prędkościami rzędu 100 km/h. Volkswagen miał być dostępny dla mieszkańców Trzeciej Rzeszy poprzez program oszczędnościowy lub Sparkarte (książeczka oszczędnościowa) w cenie 990 RM. Był to w przybliżeniu koszt zakupu motocykla, przeciętny tygodniowy dochód pracownika wynosił 32 RM.
Garbusy pojawiły się w Niemczech w 1937 r. na zlecenie Hitelra i tam rozpoczęła się ich produkcja. W ciągu kilkudziesięciu lat „garbusy” rozpowszechniły się w wielu krajach. Do dziś sprzedano ponad 21 milionów tych wyjątkowych aut. Najsłynniejszym kierowcą „garbusa” był John Lennon. Przyczynił się on do spopularyzowania tych aut na całym świecie.
Jak wygląda statystyka?
Łącznie wyprodukowano 21 529 464 egzemplarzy modelu (z czego 15 444 858 w Niemczech – w tym 330 251 kabrioletów, około 3 350 000 w Brazylii). Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji.
Źródło: wikipedia.org, kalibi.pl
Fot.: flickr.com
Napisz komentarz
Komentarze