Badanie pokazało też, że zdecydowana większość użytkowników korzysta ze smartfonów nie tylko do prowadzenia rozmów głosowych. W Polsce 78 proc. badanych używa aplikacji mobilnych do komunikacji, 84 proc. regularnie ogląda filmy i seriale na telefonach, a prawie 60 proc. czyta elektroniczne wersje gazet i magazynów. To według Accenture „pokolenie ekranów” (screenagers) – dla tych osób telefon jest urządzeniem, z którym praktycznie nigdy się nie rozstają.
Badanie pokazuje również, że jedna trzecia ankietowanych w Polsce obawia się o prywatność i bezpieczeństwo w związku z użytkowaniem urządzeń mobilnych. Jest to wynik niższy niż w innych krajach, gdzie takie obawy ma połowa badanych osób. Prawie dwie trzecie badanych ma wątpliwości co do bezpieczeństwa transakcji finansowych zawieranych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Z drugiej strony 70 proc. ankietowanych jest gotowych używać danych biometrycznych zamiast tradycyjnego loginu i hasła do autoryzacji tożsamości. Polacy w badaniu okazali się bardziej otwarci na wykorzystanie odcisków palców czy próbek głosu do autoryzacji transakcji niż ankietowani w innych krajach.
Internet Rzeczy już wkracza do naszej rzeczywistości. Lodówki, które same zamawiają kończące się mleko, to nieodległa przyszłość – twierdzą analitycy. Prawie jedna trzecia badanych w Polsce użytkowników smartfonów korzysta już ze zdalnego monitoringu, inteligentnych zegarków czy samochodów z inteligentnym centrum rozrywki. Pod tym względem wypadamy jednak gorzej w porównaniu do innych krajów regionu i globalnie.
O badaniu
„Digital Consumer Survey” zostało przeprowadzone przez Accenture online w październiku i listopadzie 2015 r. na grupie 28 tys. konsumentów z 28 krajów na wszystkich kontynentach, za wyjątkiem Antarktydy.
Wideo i quiz dotyczące badania można znaleźć na stronie https://www.accenture.com/us-en/screenager
Czytaj więcej: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=47643
Napisz komentarz
Komentarze