W ramach przedsięwzięcia ul. Metalowców miała zostać przedłużona i poprowadzona aż do ul. Siemianowickiej. Jak poinformował nas jednak zastępca prezydenta miasta ds. technicznych i rozwoju, trzeci przetarg nie będzie już uwzględniać rozbudowy ul. Metalowców i stworzenia połączenia drogowego oraz tramwajowego z Chorzowem Starym. - Inwestycja zostanie okrojona, co nie oznacza, że całkowicie zrezygnujemy z realizacji tych planów. W pierwszej kolejności skupimy się na skomunikowaniu terenów, na których powstanie wkrótce Muzeum Hutnictwa. Później pójdziemy o krok dalej i postaramy się o realizację dalszej części tego przedsięwzięcia – mówi Marcin Michalik.
Podmioty zainteresowane wykonaniem projektu mogły złożyć ofertę do 7 lutego. Wstępne projekty budowlane miały powstać do 30 kwietnia, a cała dokumentacja - do 30 października br. Okazało się jednak, że wymagania finansowe firm znacznie przekraczają budżet zamówienia, który wynosi 496 tys. zł (250 tys. zł po stronie miasta i 246 tys. zł po stronie Tramwajów Śląskich). - Przetarg został unieważniony. Zgłoszone oferty przewyższały wartość zamówienia nawet kilkukrotnie – zaznacza wiceprezydent Marcin Michalik. Spółka Sweco Consulting zaoferowała cenę 1 mln 33 tys zł (odpowiednio 775 tys. zł i 553 tys. zł), a spółka PBW Inżynieria – aż 2 mln 31 tys zł (odpowiednio: 1,39 mln zł i 920 tys. zł).
Plany od samego początku zakładały, że inwestycja zostanie podzielona na kilka odrębnych zadań. Pierwsze z nich będzie polegać na przebudowie dwutorowego torowiska tramwajowego w Chorzowie na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców oraz budowę nowej tramwajowej linii dwutorowej wzdłuż Metalowców do ulicy Kasprowicza. Władze miasta dopuszczają możliwość przesunięcia istniejącej trakcji w kierunku wschodnim.
W ramach drugiego zadania przewidziana jest rozbudowa skrzyżowania ulicy Katowickiej z ul. Krakusa, a także stworzenie nowego odcinka drogi, będącego przedłużeniem ul. Metalowców. Jeśli ta część inwestycji zostanie w całości zrealizowana, połączenie zostanie poprowadzone aż do ul. Siemianowicką, w rejonie skrzyżowania z ul. Poznańską, Krakowską i Kasprowicza. W okolicy Placu Powstańców ma również powstać przejście podziemne pod ul. Katowicką, a w rejonie ul. Metalowców i ul. Krakusa – zintegrowany przystanek tramwajowo-autobusowy.
W ramach inwestycji, nad torami tramwajowymi, ma powstać również obiekt mostowy, co ma związek z planami wybudowania w przyszłości obwodnicy Chorzowa, która również miałaby przebiegać terenami, na których dawniej znajdowała się Huta Kościuszko.
Fot.: www.chorzow.ukosne.pl
Napisz komentarz
Komentarze