Eko Bilet będzie do nabycia w kasach biletowych Kolei Śląskich, wkrótce pojawi się także w punktach sprzedaży tzw. Szybkiego Biletu i aplikacji mobilnej. 10 przejazdów na wybranej trasie, dzięki temu pasażerowie nie muszą za każdym razem stać w kolejce do kasy po bilet jednorazowy lub kupować bilet u konduktora w pociągu, co czasem wiąże się z dodatkową opłatą.
– Podczas zakupu kasjer wpisze na bilecie wskazaną przez podróżnego datę rozpoczęcia terminu ważności. Przed rozpoczęciem każdego przejazdu podróżny sam wpisuje datę i godzinę przejazdu w okienkach na to przeznaczonych. Swoimi przejazdami można też podzielić się z innymi podróżnymi. Wystarczy wypełnić tyle okienek, ile osób odbywa podróż na danym bilecie – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Nazwa biletu nawiązuje do głównej korzyści związanej z jego nabyciem, czyli uniknięciem wielokrotnego stania w kolejce po zakup biletu – dodaje.
- To dopiero pierwszy krok do integracji komunikacji pasażerskiej w regionie. Nie będzie to bilet masowy, ale od czegoś trzeba zacząć. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie Kolei Śląskich do systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych – mówi Wojciech Saługa, marszałek województwa śląskiego.
– Mieliśmy dotąd dwustronne pełne (tj. z biletami ulgowymi i okresowymi) porozumienia biletowe kolejowo-drogowe z KZK GOP – Bilet Śląski oraz z MZK Tychy – Bilet Pomarańczowy. Czas na porozumienia wielostronne, bo pasażerów nie interesują granice różnych ″obwodów″, tylko wygoda. Trwają również rozmowy o przystąpieniu do współpracy w tym zakresie przez MZKP Tarnowskie Góry. W przypadku zainteresowania w innych regionach województwa jesteśmy gotowi do wprowadzania podobnych rozwiązań z innymi organizatorami drogowej komunikacji publicznej, planujemy też tańsze 12- lub 6-godzinne wersje tego biletu – zapowiada Wojeciech Dinges, prezes zarządu Koleje Śląskie.
W planach są także tańsze: 12- lub 6- godzinne wersje EKO BILETU.
Tutaj można znaleźć pełną ofertę eko biletu: http://kolejeslaskie.com/wp-content/uploads/2016/10/EKO-BILET-P_T_A.pdf
Źródło: kolejeslaskie.com
Napisz komentarz
Komentarze